Av alle steder! Men de fikk det til. Sikkert mye grubling for Gol fremstår vel mer som ei bilcrossbygd enn Gatebil, men de klarte å finne plass for driftingbane på Fellseskjøpet på Gol, og benytte parkeringsplasser og oppstllingsplasser på nabobedriftene, og en tørrlagt isbane til besøksparkering. Alt i alt virka det som et ganske vellykket arrangement. Skal man sette finger på noe, er det håndtering av besøksbiler og utstilling/treffbiler som var vel vilkårlig og blanda drops, med surrete henvisninger og snodige valg. Betaling for utstilling OG driftingområdet var to forskjellige opplegg. Burde og vært mer system på. Flere som ville stille ut, ble og henvist til besøksparkeringa, og ingen passa på eller lina opp de som ville (og klarte) å rote seg inn på utstillingsområdet. Der er det endel å hente. Ellers som sagt, virka det som et ganske vellykket treff.
Og det er jo arti at noen vil prøve å skape noe slikt i dalen her. Vi er vel ikke bortskjemte.
Sjøl har jeg vel ikke så mye til overs for drifting, men jeg ville nå være med å stille ut, så etter oppfordring av en som er med i Nesbyen Motorklubb, som var en av arrangørene, tok jeg Postbilen på tur. Med nyopplada batteri. Siste gangs (fiasko)tur til Gol sto i sterkt minne… Lad batteriet på hobbybilen din ved jevne mellomrom…
Jeg tok ei lita runde inne på driftingdelen av området. Kosta meg 300 trur jeg. Lukka øya. Det var mye folk der og litt servering i bla ei pølsebu fra NMK Gol, som var andre arrangør, og Gatebil sin egen, digre souvernirsjappe. De er jo tredje arrangør, så ikke så rart kanskje. Men de kan sin merchandise. Flere sponsorer hadde stand her og. Og det var vel her jeg fant treffets første, og kanskje kuleste bil!

Det er ikke et triksfoto! Den er akkurat så liten som den ser ut til å være. En ekte K-car. Det gikk jo noen tilsvarende små kassebiler her på berget på 80, tidlig 90-tall. Spesielt Subaru sine. Med veldig liten og flat boxer under gulvet bakerst i lasterommet. Lastebilversjoner som denne fantes vel ikke.


Ikke hadde de widebodykit heller!
Ellers sto jo tungbilgjengen og sikla her og… Digert beist!

Og en Lowrider blir ALDRI feil! Det får rockefoten frem hos meg i hvertfall, men ikke for å eie. Bare nyte.


Ellers fikk vi ikke lov til å gå i depotet for å se på driftebilene. Ser sikkerhetsaspektet med dette, men dette er noe jeg synes kunne vært litt gøy å se på nærmere hold.
Så da gikk jeg ut igjen på utstillingsområdet. Fokuset der skulle være 70-80-90-00 tallet, så da regner jeg med spekter 1970-2010 ish. 00-tallet blir litt diffust. Men dette dekker jo det meste da! Det skrangla forbi en skjermløs rod oppi alt detta og, så helt firkanta var det nok ikke. Om han ikke blei henvist bakerst bortest på tørrlagt isbane da…
Dette ble eneste oversiktsbildet jeg huska ta. Fokuset blei bobla, bygd i skikkelig 80-tallslook. Ikke lenger noe for meg, kjenner jeg. Er fortsatt glad i resto og rat/patina, men en gang i tiden var det slik man ville ha. Eneste den mangla var vel Babyturbo-mirror speila som aldri satt rett på noen… Ellers er Porschegakken og ATS og breddingene på plass. Så vel gjennomført. Den er vel og ganske nybygd i denne stilen.



Og litt nedi der sto denne. Da er vi vel innpå 90-tallet, og er vel slik jeg husker flere var bygd. Men denne er fortsatt flott! Livet er for kort til kjøre grå biler, pleier jeg å si, men det er fortsatt lekkert en gang i blant. Golf 3/Vento er fortsatt min favoritt av Golfene.


Og Z-modeller er ALDRI feil! Samma fanken! Fortsatt er vi inne på grått…men dette karosseriet er jo såå linjelekkert!


Deretter var 80-tallet igjen på plass og daska deg hardt og bestemt midt i trynet!


Jeg var nok på den bølga en gang. Abbonnerte på svenske 4Wheel Drive (Trur det het det) og det inneholdt sin skjerv med BigFoot,vans og pickups.
Lenge siden nå ja. Men en Chevy shorty van fra 70 tallet er fortsatt litt kult.
Dette må jeg derimot veldig motvillig si var litt gøy. Eier skal ha for innsatsen. Når du VIRKELIG mener Hiace, så leker man ikke… V6 bensinmotor var det vel og.




Denne her kom man ikke utenom gitt. Man gjør sjelden det. Lekk merke til detaljen på koffertlokket. Betyr ikke mye utafor Hallingdal, men desto mer innafor.



Disse har jeg og litt svakhet for. Men eierskap er heller ikke her så intressant, sjøl om det er vurdert. Greia er jo litt det at det er helt ubrukelig om du ikke er bonde eller amerikaner, men steinkule er de likevel.


Og så var det jo en av de absolutt lekreste Opeler her! A-modellen er og blir en fint designa bil. Opel har vel lefla med no elversjon av denne i et stilstudie som slett ikke var helt på jordet, men det er slik man vil ha.

Og tivolibilen over alle tivolibiler? Den som går like fort forover som bakover?Naboen hjemme da jeg voks opp, hadde orange Volvo-versjon. Hørte den langt nedi gata når den kom.

Og så en ganske fin Stuttgartner. Iflg en MB kjenner, så er det ant en E500 V8, men jeg gjorde ikke mer research. Fin var den. Skjermene som gir den vekk.


Usikker på om dette er en ketschup-Saab eller ikke, men den hadde vel Aerokit og de treeika felgene. Eller et kit som ligna… Her er 80-tallet bokstavelig talt hengt på bakluka…


Og for filmentusiaster…vel…dere skjønner. Denne holdt seg i ro og ødela ikkeno. Gul var den og. Nevnt det før… Det gjør ikke ting værre i hvertfall.

Og så var det jo sjølsagt noen slike med. Litt sans for disse Porschene. Bærer vel arven fra 914/6. Og den andre er vel heller ikke vond å se på.




Og trur du ikke medel-Svensson stakk innom?

…og jaggu i egen person også!

Hör ni gökorna?
Noen hørte de sikkert… Denne her… vel, jeg er ikke så glad i disse karosseriene, men eier har da gjort noen gøyale triks da. Bla Corolla i Coca Cola bokstaver på bakskjermen, som jeg sjøsagt ikke klarte ta godt bilde av. Hjulhusa og feltene i lakken gjør den jo litt festlig. Eieren gikk rundt med genser med tilsvarende logo på. I hvertfall er jeg nå ganske sikker på det må ha vært eier…

Og så da, etter litt surring rundt på plassen så kikka vi nedpå parkeringa for sjekke om det stemte… Joda. Ikke langt unna i hverfall. Det slår lissom aldri feil. Evt dirigert feil her da. Det veit vi jo ikke.


Treffets kuleste bil? I hverfall en av kandidatene. Sjøsagt parkert på parkeringa utafor. Og jeg truuuur ikke noen får premie for å gjette at det er en 1953 modell.
Nevnte jeg at den var gul? Ikke? Det gjør som sagt ikke ting værre.
Legg igjen en kommentar